Czy reklama jest potrzebna?

Czy reklama jest potrzebna?

Data publikacji: ID: 6584bf87e8feb

Dyskusja nad tym, czy reklama jest potrzebna czy też dobry produkt sam się sprzeda, toczy się od lat. Jak każda rzecz na świecie reklama również ma swych zwolenników, jak i przeciwników. Każdy z nich ma własne racje i argumenty. Czyje poglądy są bardziej racjonalne? Czy reklama naprawdę jest tak ważna? Czy bez niej dany produkt nie ma szans na osiągnięcie sukcesu?

Zastanawiając się nad tym, czy reklama jest faktycznie potrzebna czy też jest zbędnym wydatkiem, należy uwzględnić kilka kwestii. Przede wszystkim współczesny rynek to ogromna konkurencja i rywalizacja między producentami i firmami o podobnym zakresie działania. Silna konkurencja to konieczność walki o klienta, zaś walka ta przybierać może różne formy. Walka ta jest tym bardziej zagorzała, im bardziej zbliżone są do siebie oferowane produkty.

Klient, który ma do wyboru kilka podobnych artykułów, potrzebuje dodatkowej zachęty i informacji, które pozwolą mu dokonać ostatecznego wyboru. I tu swą pomocą służy sprzedawcom (i klientowi) reklama. Udowodniono również, że w dzisiejszych czasach bez odpowiedniej promocji i związanej z nią reklamy, wprowadzenie nowych produktów lub nowej marki na rynek jest praktycznie niemożliwe. Aby coś mogło zaistnieć na rynku, potrzebuje reklamy, i to intensywnej. Dzięki niej dopiero ma szansę na to, że zwróci na siebie uwagę klientów i utrzyma na rynku. Podsumowując więc: czy reklama jest potrzebna? Tak i to zdecydowanie tak. To wręcz podstawa, bez, której ciężko konkurować na wolnym rynku!

Twoja ocena artykułu:
Dokonaj oceny przyciskiem
cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
Zamknij komunikat close